Generelle oplysninger
Navn: Lena S
Organisationsform: Butik og webshop
Cvr. nr.: 27583997
Adresse: Birkealle 59, 4760 Vordingborg
Email: Lena@lena-s.dk
Tlf nr.: 54446001
Etableringsår: 2004
Betaling:
I webshoppen har du mulighed for at betale pr.forudbetaling via bankoverførsel, Mobilepay eller Swipp. Du har også mulighed for at betale med Dankort, hvor beløbet først bliver trukket fra din konto, så snart varen afgår fra Lena S. De kontooplysninger, du indtaster ved køb af varer, bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL), som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre, der ser eller gemmer oplysningerne om dig.
Såfremt du har modtaget en rabatkupon, skal du huske at indtaste din unikke kode under din bestilling, inden du godkender bestillingen.
Forsendelse/leveringsomkostninger tillægges, når du vælger leveringsform og vil derfor være inkluderet i den endelige pris.
Levering:
Du kan vælge levering med Post Danmark til afhenting i postbutik eller pakkepost for kr. 45,- eller levering til adressen kr. 65,-. Du kan også vælge levering i postnummeret 4760 for 30 kr.
Vælger du afhentning i butikken, koster det naturligvis ingenting, og dine varer er pakket og klar.
Med mindre andet er angivet for den enkelte vare, er forventet leveringstid 1-2 dage. Såfremt det skulle ske, at en vare er i restordre, vil du blive kontaktet.
Fortrydelsesret:
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare.
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt over én ordre, og som leveres enkeltvis.
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Beskeden skal gives ved email til Lena@lena-s.dk eller telefonisk til +45 54446001. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse eller lige her.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, vi anbefaler derfor at du returnere som pakkepost, da disse pakker kan spores.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgene varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Herunder strømper og strømpebukser.
2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Herunder alt sexlegetøj og andre varer til intimt brug.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på strømper og strømpebukser,
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Varens stand, når du sender retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage det fulde købsbeløb retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
TIlbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Lena S, Birkealle 59, 4760 Vordingborg, eller til afhenting i Posthus Kvickly i Vordingborg. Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal udfylde og vedlægge vores fortrydelsesformular, eller alternativt vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen, samt en beskrivelse af årsagen for returnering.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.lena-s.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger, men kun hvis du har aftalt forsendelsesmåden med Lena S.
Varen sendes til:
Lena S
Birkealle 59
4760 Vordingborg
Eller til afhentning i Posthus Kvickly i Vordingborg.
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at aftale forsendelsesmåde med Lena S.
Persondatapolitik
Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikre vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger der indsamles.
Kun indehaveren og medarbejdere, der håndtere hjemmesiden har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Oplysninger afgivet til www.lena-s.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Lena S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Lena S via lena@lena-s.dk.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Lena S via lena@lena-s.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Definitioner:
Aftalens parter
"Køber" anvendes om den fysiske person, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv, og som ved afgivelse af en bestilling til Lena S afgiver et tilbud om køb og levering af bestemte varer.
"Lena S" anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer Købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles.
Produktinformation:
På Lena S oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Lena S via lena@lena-s.dk
Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Alle angivne priser er inklusive 25% moms.
Der kan være forskellige priser på de samme varer i henholdsvis fysisk butik og netbutik.
Bestilling:
Præsentation af varer sammen med en pris på Lena S er ikke et bindende tilbud, men blot en opfordring til at gøre tilbud.
Købers bestilling af varer fra Lena S udgør ikke en bindende accept, men derimod et bindende tilbud til Lena S om at købe varen på de oplyste vilkår.
En bindende aftale mellem Køber og Lena S er først indgået, når Lena S ved en ordrebekræftelse accepterer det af Køber afgivne tilbud.
Forbehold for ændringer:
Lena S forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om, der er sket ændringer.
Misbrug:
Misbrug af Lena S medføre til politianmeldelse.
Links:
PBS - Pengeinstitutternes Betalings Service
FDIH / Forbrugerrådet
Forbrugerstyrelsen
Forbrugerstyrelsen - med karakterbog over onlinebutikker
Forbrugerrådet
Forbrugerinformation